Regulamin Portalu

Regulamin obowiązuje od 2025.05.05

REGULAMIN PORTALU Maad-Med.pl - e-Recepta Online, Teleporada, Konsultacja Lekarska przez Internet

Regulamin obowiązuje od 2025.05.05

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

Regulamin określa zagadnienia związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych przez Świadczeniodawcę: IPL Adam Majczyński, ul. Zduńska 2, 87-800 Włocławek, NIP: 888-260-33-47 REGON: 911342089, za pośrednictwem Portalu dostępnego poprzez stronę internetową https://maad-med.pl.

IPL Adam Majczyński prowadzi działalność leczniczą wpisaną do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego pod numerem ____________.

Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Portalu.

Korzystanie z usług dostępnych na Portalu wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do internetu, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, dostępu do poczty elektronicznej oraz zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień. Ponadto do skorzystania z usług wymagane jest ukończenie procesu składania zamówienia podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.

W celu zawarcia Umowy na jedną lub kilka Usług Telemedycznych świadczonych przez Świadczeniodawcę za pośrednictwem Portalu konieczne jest złożenie przez Pacjenta zamówienia na określone Usługi Telemedyczne poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę" na stronie podsumowującej zamówienie. Do złożenia zamówienia wymagane jest uprzednie uzupełnienie danych, dodanie usług do koszyka i zaakceptowanie wymaganych zgód oraz dokonanie wymaganej opłaty.

Świadczeniodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Portalu, które mogą być spowodowane brakiem kompatybilności komputera lub urządzenia mobilnego z Portalem, z których korzysta Pacjent, brakiem wymaganego przez Świadczeniodawcę oprogramowania, siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub usterkami technicznymi po stronie dostawców usług mogących mieć wpływ na funkcjonowanie Portalu.

§ 2 DEFINICJE

  1. Regulamin – niniejszy regulamin Portalu;
  2. Portal – system teleinformatyczny dostępny poprzez stronę internetową https://maad-med.pl, za pośrednictwem którego Świadczeniodawca udziela Pacjentom Usług Telemedycznych;
  3. Świadczeniodawca – firma IPL Adam Majczyński . z siedzibą we Włocławku (87-800) przy ul. Zduńskiej 2, NIP: 888-260-33-47 REGON: 911342089, wykonujący zawód medyczny, uprawniający na podstawie obowiązujących przepisów prawa do udzielania świadczeń medycznych w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie;
  4. Pacjent – pacjent w rozumieniu ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, osoba fizyczna, posiadająca numer PESEL, zwracająca się do Świadczeniodawcy o udzielenie świadczenia zdrowotnego w ramach świadczonych przez niego Usług Telemedycznych;
  5. PESEL – jedenastocyfrowy numer, służący zgodnie z obowiązującym prawem do identyfikacji osób fizycznych w Polsce;
  6. Usługa Telemedyczna – świadczenie zdrowotne udzielane Pacjentowi przez Świadczeniodawcę na odległość (bez bezpośredniego badania Pacjenta w gabinecie), z wykorzystaniem Portalu lub innych kanałów łączności, na podstawie zawartej przez Pacjenta ze Świadczeniodawcą Umowy, w postaci E-konsultacji, E-recepty, E-skierowania, w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie;
  7. Świadczenie zdrowotne – działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, świadczone przez Świadczeniodawcę w zakresie określonym Regulaminem i aktualnie obowiązującymi przepisami;
  8. Inne kanały łączności – kanały łączności Świadczeniodawcy z Pacjentem poza Portalem, np. telefon, sms, e-mail, komunikator internetowy;
  9. Formularz – każdy z formularzy dostępnych za pośrednictwem Portalu z opcją uzyskania E-konsultacji, E-recepty, E-skierowania;
  10. E-konsultacja – konsultacja lekarska na odległość (bez bezpośredniego badania Pacjenta w gabinecie), z wykorzystaniem Portalu lub innych kanałów łączności, w wyniku której, w przypadku stwierdzenia przez Świadczeniodawcę wskazań medycznych, istnieje możliwość udzielenia Pacjentowi E-recepty lub E-skierowania;
  11. E-recepta – recepta wystawiona Pacjentowi przez Świadczeniodawcę na odległość (bez bezpośredniej wizyty Pacjenta w gabinecie), za pośrednictwem Portalu, w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie;
  12. E-skierowanie – skierowanie na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne lub dotyczące innych świadczeń zdrowotnych, wystawione Pacjentowi przez Świadczeniodawcę na odległość;
  13. Umowa – umowa na Usługę Telemedyczną zawarta przez Pacjenta ze Świadczeniodawcą przez wypełnienie Formularza za pośrednictwem Portalu i po uiszczeniu wymaganej opłaty za Usługę Telemedyczną;
  14. Cennik – cennik Usług Telemedycznych świadczonych przez Świadczeniodawcę;
  15. Dane Osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej w rozumieniu Rozporządzenia 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
  16. Polityka Prywatności – dokument informujący Pacjentów Portalu, jakie dane osobowe są zbierane przez Świadczeniodawcę i jak są one wykorzystywane;

§ 3 RODZAJE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, MIEJSCE I PRZEBIEG ŚWIADCZONYCH USŁUG

Świadczeniodawca prowadzi szeroko rozumianą działalność leczniczą za pośrednictwem Portalu oraz innych kanałów łączności.

Zadaniem Świadczeniodawcy jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie i na zasadach określonych w Regulaminie, edukacja Pacjentów oraz promowanie zdrowia.

Świadczeniodawca jest Podmiotem Leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,

Przedmiotem działalności Świadczeniodawcy jest oferowanie odpłatnych usług w zakresie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych, rozumianych jako świadczenia podstawowej opieki zdrowotnej oraz ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Są one udzielane za pośrednictwem Portalu oraz innych kanałów łączności na odległość.

Dane kontaktowe Świadczeniodawcy:

  • adres e-mail: [email protected]
  • numer telefonu: +48 787 408 129, dostępny w godzinach 8:00-16:00

Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zawierana jest poprzez:

  1. wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza,
  2. zapoznanie się i akceptację Regulaminu przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego,
  3. zapoznanie się i akceptację Polityki prywatności przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego,
  4. wniesienie opłaty za Usługę Telemedyczną w wysokości określonej w Cenniku.

Umowa o świadczenie Usługi Telemedycznej zostaje zawarta na czas wykonania Usługi Telemedycznej lub odmowy wykonania Usługi Telemedycznej.

Miejscem udzielania Usługi Telemedycznej za każdym razem jest miejsce przebywania Świadczeniodawcy, udzielającej w ramach tej usługi świadczenia.

Pacjent uzupełnia i następnie wysyła Formularz, Świadczeniodawca analizuje przesłany Formularz i na podstawie zebranych informacji decyduje o dalszych krokach, m.in. o wystawieniu E-recepty lub odmowie jej wystawienia, jeśli są przeciwwskazania i nie widzi podstaw do ich wystawienia. Usługa Telemedyczna nie polega na sprzedaży E-recepty, tylko na E-konsultacji z możliwością wystawienia E-recepty lub E-skierowania.

Świadczenia zdrowotne udzielane są przez lekarzy, którzy wykonują zawód medyczny lub też przez inny Podmiot Leczniczy, na podstawie umowy z zawartej z IPL Adam Majczyński

O ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie stanowią inaczej, orzeczenie przez lekarza o stanie zdrowia pacjenta, w tym zaordynowanie produktu leczniczego dostępnego z przepisu lekarza (na receptę) i wystawienie e-recepty w tym zakresie, może nastąpić wyłącznie po uprzednim zbadaniu pacjenta. W przypadku wątpliwości, postanowienia niniejszego ustępu mają pierwszeństwo przed innymi postanowieniami niniejszego Regulaminu.

O ile przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie stanowią inaczej, recepta na preparat zawierający środek odurzający grupy I-N lub II-N, substancję psychotropową grupy II-P, III-P lub IV-P lub prekursor kategorii 1 może być wystawiona wyłącznie po uprzednim:

  1. dokonaniu przez osobę wystawiającą receptę weryfikacji za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 2465), lub po zebraniu wywiadu od pacjenta, że ilość i rodzaj produktów leczniczych przepisanych pacjentowi na receptach wystawionych i zrealizowanych nie są wystarczające do prawidłowego prowadzenia farmakoterapii, oraz
  2. osobistym zbadaniu pacjenta przez osobę wystawiającą receptę – jeżeli jest przepisywany preparat zawierający środek odurzający, substancję psychotropową lub prekursor kategorii 1, których wykaz określa załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 11 września 2006 r. w sprawie środków odurzających, substancji psychotropowych, prekursorów kategorii 1 i preparatów zawierających te środki lub substancje (Dz. U. z 2024 r. poz. 373).

W ramach Usługi Telemedycznej Pacjent może otrzymać:

  1. Kompleksową zdalną konsultację, w tym poradę medyczną,
  2. informację na temat przyjmowanych leków,
  3. zdalną konsultacją lekarską z możliwością wystawienia e-skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne – pod warunkiem, że z przeprowadzonego wywiadu medycznego i konsultacji wynika, że istnieją ku temu wskazania medyczne oraz brak jest przeciwskazań medycznych (lub prawnych)
  4. zdalną konsultację lekarską z możliwością wystawienia e-recepty – pod warunkiem, że z przeprowadzonego wywiadu medycznego i konsultacji wynika, że istnieją ku temu wskazania medyczne oraz brak jest przeciwskazań medycznych (lub prawnych)

Informujemy, że w celu należytej realizacji usług medycznych korzystamy z zewnętrznej platformy Medfile, służącej do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej. Platforma ta spełnia wymogi bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami (w tym RODO).

Status ubezpieczenia Pacjenta nie jest weryfikowany, w związku z czym e-recepty oraz e-skierowania nie są refundowane, nawet w przypadku spełnienia kryteriów refundacji.

Na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego lekarz decyduje o ilości przepisanych leków/opakowań.

Pacjent uzupełnia i przesyła kartę informacyjną na temat swojego stanu zdrowia (wywiad) za pośrednictwem portalu internetowego udostępnionego przez IPL Adam Majczyński Na podstawie formularza osoba wykonująca zawód medyczny podejmuje decyzję co do udzielenia bądź też odmowy udzielenia świadczenia medycznego. Pacjent oświadcza, że dane w formularzu są prawidłowe i zgodne z prawdą.

Lekarz będzie kontaktować się z Pacjentem drogą mailową, telefoniczną lub wiadomością SMS, aby uzupełnić wywiad medyczny lub pozyskać dodatkowe informacje o stanie zdrowia. Lekarz może także poprosić o przesłanie dokumentacji medycznej. Jeśli Pacjent nie dopełni tego warunku, e-recepta nie będzie mogła być wystawiona, a środki za usługę nie zostaną automatycznie zwrócone – dopuszcza się uzupełnienie danych przez Pacjenta także w późniejszym czasie. Lekarz ma 24 godziny na rozpatrzenie przesłanej dokumentacji medycznej. Termin ten może zostać wydłużony o dwa dni robocze w przypadku, w którym Pacjent poda niewystarczające dane i zajdzie konieczność ich uzupełnienia oraz w przypadku konieczności korekty recepty.

Usługa Telemedyczna jest udzielana 7 dni w tygodniu. Zlecenie podejmowane jest zazwyczaj w ciągu 15 minut natomiast z przyczyn losowych może zostać wydłużone na 12 godzin od momentu wypełnienia Formularza oraz wpłynięcia opłaty.

Po realizacji świadczenia przez Usługodawcę, zgodnie z oświadczeniem składanym podczas procesu składania zamówienia, nie ma możliwości odstąpienia od umowy.

Kod e-recepty jest wysyłany w formie SMS-a lub wiadomości e-mail na wskazany polski numer telefonu lub adres e-mail.

Świadczenie medyczne polega na e-konsultacji zdalnej, podczas której lekarz może wystawić e-receptę, a nie na zakupieniu e-recepty.

Pacjent nie może uzyskać e-recepty na następujące środki:

  • leki o działaniu nasennym, odurzającym, narkotycznym;
  • benzodiazepiny i inne leki psychoaktywne;
  • testosteron;
  • wyroby medyczne.